Продължете към съдържанието

Какво е Шарени лица?

Правни въпроси

„Шарени лица“ е център за обучение и развитие към Фондация „Шарени лица“, определена за извършване на дейност за обществена полза по смисъла на Закона за юридически лица с нестопанска цел (ЗЮЛНЦ). Данните на фондацията са:

Фондация „Шарени лица“
ЕИК: 207630466
гр. Русе, ул. Цариброд 4
МОЛ: Иво Минчев

Банкова сметка/IBAN: BG21BPBI79421200058391

Защо Шарени лица?

шарени лица лого

Името на фондацията идва от това, че всички сме различни и всеки от нас със свойте си странности прави светът по-шарен. Именно на това се дължи красотата на света. Организацията подкрепя и насърчава нееднаквостта, индивидуалността и различията в хората. Нашите различия могат да са много различни нива. Заради това ние промотираме красотата на различието.

Различни, шарени и цветни. Първоначалната идея за име беше „Шарени деца“, но се замислихме, че можем да сме полезни и на възрастни хора. Така се роди и името ни. Останалото е история.

Какви са целите на Шарени лица?

Шарени лица се насочва като дейност в три основни направления.

1. Работа с деца със затруднение в обучението

Или иначе казано повишаване на качеството на живот на хората със образователни и поведенчески затруднения.

Образователната система не може се справя с ученици с дислексия, дисграфия, дискалкулия, дефицит на вниманието и други подобни състояния. Въпреки че на тестовете по интелигентност тези деца показват много високи резултати имат слаби оценки и куп забележки за лошо поведние. И понеже системата няма изработени инструменти за работа с тях решава, че те са проблем за нея. А какво правим с проблемите си? Търсим начини да се оттървем от тях. Почти никое училище няма да приветства дете с образователни затруднения. Тези деца смъкват общия успех на училищата и учителите не се справят с поведението им. Не са обучени за това. Дори не са обучени за да разпознават състоянията им и често на такива ученици се лепят етикети като „мързелив“, „немотивиран“, „труден ученик“ и др.

Това са т. нар. скрити състояния. Скрити, защото субекта видимо няма никакви признаци за наличието им. Интелигентността е на високо ниво (често дори над средното), но тези ученици просто учат по различен начин, спрямо този който се преподава в училищата.

2. Неформално учене за деца и младежи

Един от универсалните начини за предаване на информация е по методиката „Учене чрез преживяване„. Тази методика е широко разпространена. Разчита на трансформацията на опита в умение – нещо, което е заложено по естествен начин в развитието ни.

Целта ни е да дадем умения, които по принцип според нас би трябвало да се учат в училище. Включваме теми като комуникативни умения, емоционална интелигентност, любов към природата, умения за оцеляване и др. Работим с интерактивни и забавни игрови методи. Децата обожават този тип занимания. А подбора на интересни теми е другото важно нещо, защото никой не иска да учи материя, която не му е интересна, дори и по интересен и интерактивен начин.

3. Семейна хармония и взаимоотношения

Днешния семеен свят е доста объркан. Често ролите в едно семейство са сменени, налични са нездрави или липсващи семейни модели в единия или двамата родители или са преживени травми, които влияят на качеството на семейния живот. Тук на помощ идват доказани семейни терапевти, специалисти по душевно здраве или просто хора с опит. Методите на работа отново са пречупени през неформалното образование и ученето чрез преживяване.

Направлението „Семейна хармония и взаимоотношения“ предоставя консултации и подкрепа за подобряване на комуникацията и отношенията в семейството. Целта е да се укрепят връзките между родители и деца, партньори, както и между поколенията. Програмите включват техники за решаване на конфликти, изграждане на емоционална връзка и създаване на подкрепяща среда за всички членове на семейството.